Βασικά Takeaways
- Η Apple υστερεί στην τεχνητή νοημοσύνη σε σύγκριση με ανταγωνιστές όπως η Google και το OpenAI λόγω της περιορισμένης συγκέντρωσης δεδομένων και της εστίασης ανάπτυξης για το Siri.
- Ο ανταγωνισμός ευδοκιμεί στην τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνοντας κινδύνους και προωθώντας συχνές ενημερώσεις, τις οποίες η Apple πρέπει να μιμηθεί για να καλύψει τη διαφορά.
- Οι επερχόμενες λειτουργίες AI της Apple στο iOS 18 και οι συνεργασίες με το OpenAI και την Google υποδεικνύουν μια αλλαγή στρατηγικής προς την τεχνητή νοημοσύνη.
Η Apple είναι γνωστή για το εξαιρετικά καλοφτιαγμένο υλικό και λογισμικό της, λανσάροντας λειτουργίες χρόνια μετά τους ανταγωνιστές της για να παράγει την καλύτερη δυνατή υλοποίηση. Για να είμαστε δίκαιοι, συνήθως αίρει την προσέγγισή της — αλλά η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αναγκάσει την Apple να επανεξετάσει τις τακτικές της.
Με μια συνεργασία με το OpenAI που έχει ήδη ανακοινωθεί, πρόκειται η Apple να πάει για τα καλά στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης; Και περισσότερο στην ουσία, πώς η Apple έμεινε πίσω στην τεχνητή νοημοσύνη αρχικά;
Γιατί η Apple στερείται τεχνητής νοημοσύνης;
Η Apple ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που μπήκε στην τεχνητή νοημοσύνη με την κυκλοφορία του Siri στο iPhone τον Οκτώβριο του 2011. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι κυκλοφόρησε πέντε χρόνια πριν από το Google Assistant και τρία χρόνια πριν από το Amazon Alexa, το οποίο κυκλοφόρησε το 2016 και το 2014, αντίστοιχα, το Siri είναι ξεπερνούσε τους αντιπάλους του σήμερα.Πρέπει να σημειωθεί ότι είναι πολύ πιο στενός ανταγωνισμός μεταξύ Siri και Alexa από το Google Assistant. Όσον αφορά τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης όπως το GPT 3.5/4 ή το Gemini, το Siri δεν έχει καν καμία πιθανότητα. Σπάνια θα δείτε περιπτώσεις μιας εταιρείας στο μέγεθος της Apple να μπαίνει σε μια κατηγορία προϊόντων χρόνια πριν από τον ανταγωνισμό και να έχει μείνει τόσο πίσω.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η Apple έχει μείνει τόσο πίσω στον αγώνα τεχνητής νοημοσύνης. Τα περισσότερα από αυτά περιλαμβάνουν τη συνεχή δέσμευση της εταιρείας για την προστασία του απορρήτου των χρηστών.
Μέχρι αυτό το σημείο, το Siri περιοριζόταν από την προσέγγιση της Apple να επεξεργάζεται δεδομένα τοπικά και να μην συλλέγει δεδομένα χρηστών μέσω του βοηθού AI. Αν και αυτό είναι εξαιρετικό για την ασφάλεια των δεδομένων, όπως πιθανότατα μπορείτε να μαντέψετε, δεν κάνει πολλά για τη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης των πραγμάτων. Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης απαιτούν τεράστιες ποσότητες δεδομένων εκπαίδευσης και αν δεν συλλέγετε καθόλου ενώ ο ανταγωνισμός συλλέγει όσα περισσότερα μπορεί, θα μείνετε πίσω.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Apple δεν έχει βελτιώσει το Siri ή τις λειτουργίες AI του. Ο κατασκευαστής iPhone εργάζεται για να βελτιώσει τα προϊόντα που βασίζονται σε AI. Απλώς η τεχνητή νοημοσύνη δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλη προτεραιότητα για την Apple όσο για την Google ή τη Microsoft. Ωστόσο, αναμένω ότι αυτό θα αλλάξει στο Apple WWDC 2024 (10-14 Ιουνίου 2024), όπου η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει δυνατότητες παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης στο iOS 18.
Ένας άλλος λόγος για τον οποίο η Apple δεν έχει προχωρήσει πολύ στην τεχνητή νοημοσύνη είναι η πιθανή βλάβη στη φήμη της που θα μπορούσε να επιφέρει ένα κακό ή ακόμα και αποτυχημένο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης. Έχουμε δει παραδείγματα του Bing Chat (τώρα Copilot) της Microsoft που τροφοδοτείται με GPT-4 να βγαίνει από τις ράγες και ο Bard (τώρα Gemini) της Google να φτύνει λάθος πληροφορίες. Η Apple αρέσκεται να το παίζει ασφαλής και δεν θα ήθελε να βουτήξει με το κεφάλι σε κάτι που μπορεί να βλάψει τη φήμη της ή να δημιουργήσει δυσπιστία στους πελάτες.
Αυτό με φέρνει στο επόμενο σημείο: Η Apple είναι η Apple. Η εταιρεία είναι διαβόητη για την κυκλοφορία χαρακτηριστικών χρόνια μετά τον ανταγωνισμό, αφού είναι σίγουρος ότι η εφαρμογή τους δεν θα σπάσει τίποτα άλλο στο λογισμικό της. Σίγουρα, δημιουργεί μια απρόσκοπτη και σταθερή εμπειρία λογισμικού για τους χρήστες του, αλλά δεν κάνει πολλά για να κλείσει την ισοτιμία χαρακτηριστικών μεταξύ της Apple και των ανταγωνιστών της.
Τι είναι ο ανταγωνισμός AI της Apple;
Σε αντίθεση με την Apple, ανταγωνιστές όπως η Google, η Microsoft και το OpenAI έχουν επενδύσει πολλά στην τεχνητή νοημοσύνη και έχουν αναλάβει ρίσκα, προσπαθώντας να ενωθούν μεταξύ τους. Το OpenAI είναι το πιο επιτυχημένο, ξεπερνώντας τις παγίδες της τεχνητής νοημοσύνης με τη σειρά μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης GPT που διαθέτει και ξεπερνώντας τη Microsoft και την Google.Η Microsoft προσπάθησε να προωθήσει την τεχνητή νοημοσύνη με τον δικό της βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, την Cortana. Ωστόσο, η εταιρεία κατέληξε να τσεκούρισε τον βοηθό λίγο αργότερα. Η δεύτερη απόπειρά της για τεχνητή νοημοσύνη ήρθε με τη μορφή συνεργασίας με την OpenAI, μετά την οποία η εταιρεία φέρεται να κατασκευάζει ένα εσωτερικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης με το όνομα MAI1.
Η Google είναι επίσης στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης εδώ και λίγο καιρό. Ο γίγαντας της αναζήτησης βελτιώνει σταθερά τον Βοηθό Google τα οκτώ χρόνια από την κυκλοφορία του, καθιστώντας τον εύκολα έναν από τους καλύτερους φωνητικούς βοηθούς στη χρήση, ακόμη και με μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης στη μίξη. Με το Gemini να είναι πλέον ενσωματωμένο στην Αναζήτηση Google και σε άλλες δυνατότητες δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης στο Android, πρόκειται να δούμε το επόμενο στάδιο στα σχέδια τεχνητής νοημοσύνης της Google.
Ένα κοινό νήμα μεταξύ των τριών εταιρειών είναι ότι εστίασαν στην τεχνητή νοημοσύνη πολύ περισσότερο από ό,τι η Apple, πήραν ρίσκα (και μερικές φορές έπρεπε να φέρουν την αμηχανία) και τελικά ανέπτυξαν μια σειρά προϊόντων με δυνατότητα AI που εξυπηρετούν καλά τους χρήστες τους.
Τι χρειάζεται να αλλάξει η Apple για να καλύψει τη διαφορά;
Όπως μπορείτε πιθανώς να μαντέψετε, η Apple πρέπει να αλλάξει την προσέγγισή της στην τεχνητή νοημοσύνη για να καλύψει τη διαφορά με αντιπάλους όπως το OpenAI και η Google, που τρέχουν μπροστά.
Νέα στρατηγική για την κυκλοφορία προϊόντων
Τα λανσαρίσματα προϊόντων της Apple έχουν γίνει δεσμευμένα με τα χρόνια. Είτε πρόκειται για υλικό είτε για λογισμικό, ο κατασκευαστής iPhone δεν εισέρχεται σε μια αγορά που δεν πιστεύει ότι είναι κερδοφόρα.
Η Apple πρέπει να αλλάξει τη στρατηγική της για την κυκλοφορία προϊόντων προς τα εμπρός. Η εταιρεία πρέπει να εξετάσει ένα ευρύτερο σύνολο τεχνολογιών και να επεκτείνει την εστίασή της εκεί όπου κοιτάζουν οι ανταγωνιστές της. Αυτό περιλαμβάνει τεχνητή νοημοσύνη, δυνατότητες λογισμικού, τροποποιήσεις και βελτιώσεις υλικού πάνω στις οποίες εργάζεται ο ανταγωνισμό
Έχουμε ήδη αρχίσει να βλέπουμε αυτήν την αλλαγή στις συνεργασίες της Apple. Αναφέρουν οι Πληροφορίες ότι η Apple έχει συνεργαστεί με το OpenAI για τη χρήση των μοντέλων GPT AI σε εφαρμογές και λειτουργίες iOS. Επιπλέον, η Apple βρίσκεται επίσης σε συνομιλίες με την Google για την αδειοδότηση Gemini, σύμφωνα με Το ενημερωτικό δελτίο του Mark Gurman για το Power On Bloomberg. Σύμφωνα με Το χείλοςη Apple έχει επίσης συνομιλήσει με τον προγραμματιστή Claude Anthropic, που θα ήταν μια άλλη σημαντική συνεργασία AI.
Αυτές οι νέες συνεργασίες δείχνουν μια αλλαγή στις στρατηγικές της Apple και, ελπίζουμε, την έναρξη ενός νέου, πιο ανοιχτού οικοσυστήματος. Ανεξάρτητα, η Apple ως Apple φαίνεται να εστιάζει την προσέγγισή της στο AI στην πρακτικότητα. Ό,τι κι αν σημαίνουν αυτές οι συνεργασίες, η Apple εξετάζει όλες τις επιλογές για λειτουργίες AI στο iPhone και όχι μόνο.
Πιο τολμηρή στάση απέναντι στην προσπάθεια νέων πραγμάτων
Υπάρχει μια μακρά λίστα με φημολογούμενα χαρακτηριστικά που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο που η Apple ενδέχεται να ανακοινώσει για το iOS 18 στο επερχόμενο WWDC. Αυτές οι δυνατότητες, που ονομάζονται Project Greymatter, είναι μια σουίτα εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που η Apple θέλει να ενσωματώσει σε βασικές εφαρμογές όπως το Safari, τις Σημειώσεις και τις Φωτογραφίες, ακόμη και σε όλο το ευρύτερο σύστημα iOS, επιτρέποντας λειτουργίες όπως βελτιωμένες ειδοποιήσεις.
Εκτός από τις μεταγραφές, τις περιλήψεις και τα emoji που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, η Apple υποτίθεται ότι σχεδιάζει να ανακοινώσει μια λειτουργία έξυπνης ανασκόπησης που λειτουργεί όπως η πρόσφατα ανακοινωθείσα λειτουργία Ανάκλησης της Microsoft. Θα μπορείτε να συνοψίζετε χαμένα κείμενα, κλήσεις, άλλες ειδοποιήσεις, ιστοσελίδες, σημειώσεις, άρθρα και άλλες φόρμες πολυμέσων.
Βελτιώσεις που βασίζονται σε AI θα έρθουν επίσης στην αναζήτηση Spotlight στη συσκευή. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, μπορεί επιτέλους να δούμε μια μεγάλη ενημέρωση στο Siri που θέτει τον φωνητικό βοηθό σε ανταγωνισμό με τις προσφορές της Google. Αυτά περιλαμβάνουν μια φωνή με πιο φυσικό ήχο (με βάση τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα της Apple) και καλύτερη λειτουργικότητα στα Apple Watches.
Η Apple προσπαθεί να εξισορροπήσει την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και την προστασία του απορρήτου των χρηστών εδώ, κάτι που είναι πάντα καλό να βλέπουμε. Το μεγαλύτερο μέρος της επεξεργασίας δεδομένων που σχετίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη θα γίνει τοπικά. Ωστόσο, μεγαλύτερος φόρτος εργασίας θα μεταφορτωθεί στο cloud, το οποίο η Apple ανακοίνωσε ότι θα τρέξει τα τσιπ M2 στην εκδήλωση εκκίνησης τσιπ iPad και M4.
Φυσικά, η Apple χρησιμοποιεί τη μεγάλη βάση χρηστών της για να κάνει αυτές τις λειτουργίες AI μια επιτυχία. Από ό,τι έχουμε δει στο παρελθόν, αυτό είναι ένα αρκετά ασφαλές στοίχημα. Ανεξάρτητα από αυτό, είναι ωραίο να βλέπεις την Apple να δοκιμάζει μια πιο τολμηρή στρατηγική και να προωθεί πολλαπλές αλλαγές στα βασικά στοιχεία του συστήματος.
Πιο συχνές ενημερώσεις
Ένας από τους μεγαλύτερους λόγους για τους οποίους το OpenAI και η Google είναι ηγέτες στον αγώνα τεχνητής νοημοσύνης είναι οι συχνές ενημερώσεις και οι πτώσεις χαρακτηριστικών που παρέχουν στους χρήστες κάθε λίγους μήνες. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η Apple είναι διαβόητη ότι είναι πολύ αργή με σημαντικές ενημερώσεις, εξασφαλίζοντας μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη έναντι όλων των άλλων.
Η εταιρεία πρέπει να αλλάξει αυτή τη νοοτροπία και να παρέχει περισσότερες δυνατότητες και πιο συχνές ενημερώσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αρχίσει να ρίχνει νέες δυνατότητες κάθε μήνα, αλλά σημαντικές ενημερώσεις και λειτουργίες που κυκλοφορούν κάθε τρίμηνο περίπου μπορούν να βοηθήσουν μαζικά την Apple να καλύψει τη διαφορά.
Οι δυνατότητες δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης που θα ανακοινωθούν στο WWDC στο iOS 18, όπως τα emojis που δημιουργούνται αυτόματα και η μεταγραφή φωνητικών σημειώσεων, φαίνεται να είναι η αρχή σε αυτό. Εάν η Apple μπορεί να τα παρακολουθήσει με συχνές ενημερώσεις και προσθήκες, οι χρήστες iPhone δεν θα αισθάνονται τόσο περιττοί όσο αισθάνονται όταν πρόκειται για λειτουργίες AI.
Ανάπτυξη ενός In-House Μοντέλου AI
Μια συνεργασία με το OpenAI μπορεί να είναι χρήσιμη αρχικά, αλλά ένα αξιοσημείωτο στοιχείο που λείπει είναι ένα chatbot που λειτουργεί με AI. Οι OpenAI, Google και Meta προσφέρουν τώρα ένα εσωτερικό chatbot που οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για πολλές εργασίες. Για να ξεκινήσει η Apple στην τεχνητή νοημοσύνη, χρειάζεται επίσης ένα άλογο στον αγώνα και γρήγορα.
Η συνεργασία Apple-OpenAI θα επιτρέψει στην εταιρεία να επιταχύνει την ανάπτυξη του δικού της μοντέλου AI, αλλά για μια εταιρεία με το ταλέντο, τα χρήματα και τους πόρους της Apple, ένα εσωτερικό μοντέλο AI (και τελικά ένα chatbot) δεν θα πρέπει να είναι πολύ δύσκολο, με την προϋπόθεση κάνουν μια σοβαρή προσπάθεια.